Seguint amb la setmana de la SAE, avui teníem una activitat diferent. Es tractava de fer una visita al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) i participar en el taller assignat, en el meu cas: "Històries i relleus". Per a molts suposo que serà una activitat avorrida però per a mi, que estimo i admiro l'art profundament, és tot un encant. I, precisament per això, l'he trobada una visita massa curta pel meu gust. Tot i així, sé que l'objectiu d'aquesta activitat no era contemplar les diferents obres d'art, sinó informar-nos com treballen els museus els diferents temes per als més petits.
La veritat és que ja havia estat al MNAC fa un any però m'ha fet molta il·lusió tornar-hi i retrobar-me amb autèntiques obres d'art que creia oblidades.
Quan hem arribat al MNAC, ens hem dividit en grups en relació amb el tema que ens havia tocat. Així doncs, com el meu tema era "Històries i relleus", anava en aquest grup.
Per començar, la noia que ens feia de guia era la que em va fer de guia a la visita de l'any passat i m'agrada molt com s'expressa i connecta amb el públic. Això ha fet que la visita hagi estat més interessant.
Primer de tot, ens ha explicat que, normalment, aquestes visites les fan per a nens de P-4 i P-5 i que és molt important haver parlat prèviament amb la mestra/e per saber si han treballat abans el tema que es farà o no, ja que depenent d'això, s'enfoca d'una manera o d'una altra. També ens ha remarcat molt que els excessos no són bons, és a dir, que tan haver treballat molt el tema a classe és dolent, ja que els nens saben masses coses i no paren d'intervenir, com no haver-lo treballat gens, ja que els nens no saben de què se'ls està parlant i no entenen el que se'ls diu. El que és clau a l'hora de guiar una visita com aquesta per a etapes d'infantil és jugar molt amb el factor sorpresa i l'experimentació, és a dir, donar als nens l'oportunitat que experimentin amb els diferents sentits allò que se'ls diu en paraules.
Hem vist, doncs, que en el taller "Històries i relleus" es treballa l'escultura amb tot el que comporta (elements, materials, tècniques...) a partir de preguntes que es fan als infants, de contes i històries, de la música i la plàstica i de posar en pràctica allò que han après experimentant.
Les preguntes més freqüents que se'ls fan són: Què tenim davant? (els nens haurien de respondre: escultures!!!), però, aquestes escultures, són iguals entre elles? (haurien de respondre que no), i això per què és? (aquí s'hauria de desencadenar tot el tema dels materials i la tècnica emprada, és a dir, com s'han treballat). A partir d'aquí, es poden utilitzar diferents contes o jocs per tal que els nens es familiaritzin amb el tema que se'ls presenta.
Una vegada la guia ens ha explicat com són les visites i tallers per a nens d'infantil al MNAC, ens ha demanat que ens poséssim a la pell dels infants i hem fet diverses activitats: hem jugat amb plastilina al ritme de la música, treballant així les diverses formes del material i com incidia la nostra acció en les coses i les feia canviar (concepte ja treballat a l'assignatura de plàstica), hem fet veure que érem ballarines de ferro (imitant l'escultura de Pablo Gargallo), hem jugat amb les diferents formes que podem fer amb el cos, hem fet veure que érem diversos materials, etc. Tot això ens ha servit per treballar els materials, les tècniques, les sensacions, etc. en relació al tema principal que era el relleu de l'escultura.
A continuació us deixo algunes fotografies d'obres d'art que m'han cridat l'atenció, bé sigui perquè hem parlat d'elles durant la visita o perquè simplement m'han agradat:
I, ara, per últim, un vídeo del taller que hem fet:
No hay comentarios:
Publicar un comentario