jueves, 27 de septiembre de 2012

Google Drive

Enllaçant amb l'entrada de les webquests de la matèria de Gestió de la informació i TIC (GTIC), continuarem amb les següents tasques:

A) Crear i compartir un document de text.
B) Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació. 
C) Crear un formulari on-line.

Per realitzar aquestes tasques hem utilitzat el programa Google Drive, ja que ens permet desar, editar, comentar, compartir i publicar documents de manera eficaç i pràctica en la xarxa. 

Cal remarcar que aquestes tres activitats les hem fet a classe mitjançant petits grups d'entre quatre i cinc persones i que l'important no és el contingut sinó la manera com hem emprat els diferents programes. A continuació explicaré els passos que hem seguit a l'hora de fer cadascuna de les tasques anteriors utilitzant el programa Google Drive.



A) Crear i compartir un document de text


Per crear un document de text amb Google Drive, primer cal que anem al nostre correu personal de Blanquerna i cliquem on posa "Drive" al marge superior. 


A continuació se'ns obre una nova finestra on hi trobem diverses opcions que ens aporta Google Drive, cal que cliquem "Crear" i "Document". 


Una vegada ja hem creat el nostre document cal que li posem un títol. Així doncs, cliquem a sobre de "Document sense títol" i hi introduim un títol.


Ara que ja sabem com crear un document de text amb Google Drive només cal que el compartim amb la resta de companys (podem fer-ho amb tot el grup classe o amb la resta del petit grup). 


Per compartir el document hem de clicar "Compartir", situat a la part superior a la dreta, i seleccionar qui volem que pugui editar, comentar o visualitzar el nostre document. Per tant, afegirem a "afegir persones" totes aquelles persones que volem que tinguin algun paper dins d'aquest document.


Finalment, compartim i guardem el fitxer que ens apareixerà posteriorment a "la meva unitat".


Aquí us deixo un enllaç del document de text que hem creat a classe la Sara, l'Arantxa, la Silvia, la Mònica i jo, la Naomi, per a que veieu el resultat final:






B) Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació


Per crear una presentació amb Google Drive hem de tornar a clicar sobre "crear" i donar-li a l'opció "Presentació". Seguidament li donem a "Començar" i escollim el disseny de plantilla que més ens agradi per iniciar la presentació. Es tracta que anem construint diapositives combinant frases amb fotografies.


Una vegada hem acabat la nostra presentació només cal que la compartim fent ús del mateix procés d'abans: clicar a "Compartir", afegir les persones que desitgem que puguin editar, comentar o visualitzar la presentació i compartir i guardar. El fitxer se'ns desarà automàticament a "la meva unitat". 


Aquí us deixo la nostra presentació feta a classe perquè hi doneu un cop d'ull:




C) Crear un formulari on-line


Per crear un formulari on-line amb Google Drive caldrà que tornem a realitzar el procés anterior de clicar sobre "Crear" i, a continuació, sobre "Formulari". 


El primer pas és posar un títol al formulari. Una vegada hem posat el títol, podem incloure un breu resum del per què del formulari o passar directament a escriure les preguntes que volem fer als usuaris clicant sobre "Títol de la pregunta". Quan ja tenim la primera pregunta escrita podem canviar el model de resposta a la pregunta anterior clicant sobre "Tipus de pregunta" i escollint entre "Tipus test, escala, quadrícula, etc". Així doncs, anem omplint les caselles amb les respostes que volem que els usuaris marquin i cliquem "Ok" per finalitzar. De la mateixa manera que ho hem fet amb la pregunta número u ho hem de continuar fent amb la resta de preguntes que volguem fer.

Una vegada les tinguem totes cliquem a "Guardar" i, després, a "Veure respostes" i "Full de càlcul".

A continuació se'ns obrirà un full de càlcul amb una sèrie de columnes i files que mostraran les respostes dels nostres usuaris. 


Per acabar només cal que cliquem a "Formulari" i, dins d'aquest, "Anar al formulari en directe" i ja podem respondre a les preguntes!


Quan hem respost totes les preguntes enviem les respostes on-line, que quedaran registrades al full de càlcul per ordre.


Us adjunto aquí el nostre formulari:


Doncs ja està! Això és tot per avui. Espero que us siguin útils les meves explicacions sobre com fer servir aquest nou programa que en l'actualitat està tenint tant d'èxit! Una abraçada a tots i totes!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario